Späť

Prečo mám vykonávať kardio cvičenie po posilňovacom tréningu?

18 April 2013

Pridané: 18:06, 18.04.2013
Počet zobrazení: 4365

Môže sa naskytnúť otázka, prečo je lepšie vykonávať kardio cvičenie po posilňovacom tréningu a nie pred ním? Mnohí si myslia, že ak budú mať rýchlo za sebou kardio tréning, potom ich čaká už len príjemnejší a tvrdší tréning s činkami. Dopúšťajú sa ale veľkej chyby!

Prečo mám vykonávať kardio cvičenie po posilňovacom tréningu?

biotech trening

Ak vykonávaš kardio pred posilňovacím tréningom, potom tuky nespaľuješ, pretože vyčerpáš sacharidy nachádzajúce sa v krvi, vyčerpáš sacharidové zásoby a glykogénové zásoby vo svaloch. Toto by malo byť základným cieľom tréningu, ale ak plánuješ cvičiť s činkami až potom, odkiaľ budeš čerpať energiu pre túto činnosť? Z čoho budeš mať dostatok sily na dvíhanie činiek? V takomto prípade čerpáš energiu zo svalovej hmoty, pretože sacharidy si už využil počas kardio tréningu. Posilňovací tréning sa vyznačuje veľkým výkyvom tepovej frekvencie a vyžaduje si veľké návaly energie, čo ale nedokáže podporiť organizmus k tomu, aby čerpalo energiu z tukových zásob.

Čo sa stane v opačnom prípade?

S posilňovacím tréningom využiješ sacharidy z krvi a potom vystúpiš na bežiaci pás. Vplyvom nedostatku sacharidov začneš počas aeróbneho tréningu spaľovať tuky hneď od začiatku. Pri kardio tréningu, v porovnaní s tréningom posilňovacím, nie sú výkyvy tepovej frekvencie také veľké. V podstate vykonávaš priebežnú cyklickú činnosť pri zhruba rovnakej tepovej frekvencii. Vypočítateľný, stredne monotónny tréning podnecuje organizmus k tomu, aby využíval energiu zo zásob a nie energiu potrebnú pre náhlu a rýchlu činnosť.

Ako sa mám stravovať, keď chcem v jednom tréningu absolvovať naraz posilňovací aj kardio tréning?

Hodinu a pol pred tréningom prijmi komplexné sacharidy a srvátkové bielkoviny, napríklad ovsené vločky a Nitro Gold Pro Enzy Fusion. Tesne pred posilňovacím tréningom môžeš prijať pre podporu NO napríklad Nitrox Therapy, jednu dávku Glutanator a BCAA 3D. Po posilňovacom tréningu uži jednu dávku L-Carnitine Liquid 100.000 a môžeš hneď vystúpiť na bežiaci pás. Po aeróbnom tréningu môže nasledovať už obvyklá dávka proteínu, bcaa a glutamínu!

 
Táto stránka používa cookies. Viac info